WIADOMOŚCI

FIA rozpoczęła kontrolę systemów zawieszeń
FIA rozpoczęła kontrolę systemów zawieszeń
Międzynarodowa Federacja Samochodowa zamierza przeprowadzić kontrolę zawieszenia we wszystkich bolidach Formuły 1 przed końcem zimowych testów F1.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Według doniesień jeden z zespołów już został poproszony o wprowadzenie zmian w swoim projekcie zawieszenia.

Przed sezonem 2017 w padoku Formuły 1 największe emocje wzbudzają kwestie związane z kontrowersyjnymi projektami zawieszenia bolidów, które z roku na rok stają się coraz bardziej wyrafinowane i w coraz większym stopniu służą poprawie aerodynamiki aut, zamiast amortyzacji podwozia.

Fala dyskusji na ten temat wylała się wraz z ubiegłorocznym zapytaniem zespołu Ferrari do FIA. Ekipa z Maranello bez wytykania nikogo palcem chciała dowiedzieć się dlaczego projekty zawieszenia w bolidach Mercedesa oraz Red Bulla są zgodne z literą obowiązujących przepisów.

FIA wydała w tej sprawie szereg dyrektyw. Najświeższa, która ujrzała światło dzienne wczoraj wyraźnie wypunktowała jakie zachowanie zawieszenia będzie uważane za niezgodne z przepisami i zapowiedziała rozpoczętą już kontrolę tych systemów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
Levski

01.03.2017 10:59

0

Podobno jeden team musi zmienic koncepcje, ale to nie RBR bo jeszcze ich nie sprawdzali.


avatar
Reseller

01.03.2017 12:25

0

Ciekawe który i dlaczego Mercedes?


avatar
belzebub

01.03.2017 13:46

0

@1 Skąd wiesz, że RBR nie?


avatar
rowers

01.03.2017 14:08

0

Szkoda, że FIA znowu wtrąca się w innowacyjne rozwiązania. Każdy bolid musi przejść kontrolę zgodności z regulaminem. Skoro Merc i RBR przechodziły w zeszłym sezonie kontrole, to były zgodne z regulaminem i tyle. Wszyscy pamiętamy m.in. podwójne dyfuzory, F-duct itd. Jak coś nie mogło być używane, było to zakazywane po sezonie, a nie w czasie. FIA ostatnio lubi zmieniać zasady w trakcie gry...


avatar
Oskar9

01.03.2017 15:26

0

Skoro FIA i zespoły chcą uprościč przepisy to czemu nie znieść zakazu stosowania aktywnego zawieszenia. W cywilnych samochodach rozwiązanie znane od lat np. Xiantia. Dla mniejszych ekip też byłoby to dobre rozwiązanie ponieważ opracowanie aktywnego zawieszenia byłoby tańsze niż "aktywne zawieszenie" omijając w przepisy. Szkoda że tak wiele rozwiązań jest w F1 zakazanych. Chodzi mi głównie o mechanikę, ponieważ areo w cywilnych samochodach nie jest aż tak znaczące.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu